Återbetalninspolicy

Återbetalningspolicy

Returrätt

Returer accepteras inom 14 dagar från den dag du mottog din beställning. Efter 14 dagar kan återbetalning eller byte tyvärr inte erbjudas.

För att en retur ska godkännas måste varan vara oanvänd, i oförändrat skick och ligga kvar i originalförpackningen.

Varor som inte kan returneras:

  • Presentkort

Ett kvitto eller annat köpbevis krävs vid retur.
Skicka inte tillbaka varor till tillverkaren.


Delvis återbetalning

Delvis återbetalning kan ges i följande fall:

  • Varan är inte i originalskick, är skadad eller saknar delar av orsaker som inte beror på oss.

  • Retur sker mer än 14 dagar efter leverans.


Defekta eller skadade varor

Om en vara levereras defekt eller skadad kan du ha rätt till återbetalning eller ersättning.

Vid reklamation ska du:

  1. Kontakta kundtjänst via e-post.

  2. Bifoga köpbevis (exempelvis bekräftelsemail).

  3. Skicka bild(er) på den felaktiga varan.

  4. Ange om du önskar ersättningsvara eller återbetalning.


Avbeställning av beställning

De flesta beställningar behandlas inom 24 timmar.
Om du vill avbryta din beställning måste du kontakta kundtjänst inom denna tidsram.

Beställningar som redan behandlats kan inte avbeställas.


Ersättning & Byte

Byte är endast möjligt till samma produktmodell, i en annan storlek eller färg (om detta finns).

Byte till en annan produkt är inte möjligt — returnera i så fall varan för återbetalning och gör en ny beställning.


Återbetalningstyper

Som standard erbjuds kreditnota.

Om du vill ha återbetalning till samma betalningsmetod som användes vid köpet måste detta begäras via e-post.

Vid tillverkningsfel tillkommer ingen återförsäljningsavgift.
Endast det slutliga beloppet du betalat, efter rabatter, återbetalas. Rabattkoder återbetalas inte.


Behandling av återbetalningar

När en retur tagits emot och inspekterats skickas ett e-postmeddelande med besked om godkännande eller avslag.

Vid godkänd retur utförs återbetalningen till ursprunglig betalningsmetod inom ett visst antal dagar.


Sena eller uteblivna återbetalningar

Om pengarna inte kommit in:

  1. Kontrollera ditt bankkonto.

  2. Kontakta ditt kortutgivande företag.

  3. Kontakta din bank – viss handläggningstid kan förekomma.

Om återbetalningen fortfarande uteblir, kontakta kundtjänst via e-post.


Byten

Endast defekta eller skadade produkter kan bytas ut mot samma vara.
Kontakta kundtjänst via e-post för att göra en bytesförfrågan.


Gåvor

  • Om varan markerades som gåva vid köpet och skickades direkt till dig, får du en gåvokredit motsvarande returens värde.

  • Om varan inte var markerad som gåva eller levererades till givaren skickas återbetalningen till givaren.


Returfrakt

Du ansvarar själv för kostnaden för att returnera en vara.
Returfrakt återbetalas inte.

Om återbetalning utförs kommer returfrakten att dras av från beloppet.

Leveranstiden för ett byte kan variera beroende på din adress.